Witaminy na skórę – sposób na piękną cerę

Zdrowa cera to marzenie każdego człowieka. Jeśli na twojej buzi widoczne są stany zapalne, być może musisz przyjmować witaminy na skórę. Podpowiadamy, które najlepiej działają na twoją cerę i jak należy je przyjmować

Kondycja skóry zależy w dużej mierze od właściwej pielęgnacji. Nie bez znaczenia jest też twój tryb życia. Stres, używki, nieregularny sen oraz dieta uboga w wartości odżywcze to główni winowajcy przy problemach z cerą. Możesz poprawić stan skóry, zmieniając codzienne nawyki oraz wprowadzając do swojej diety odpowiednie witaminy na skórę. 

Witaminy na skórę – co im zawdzięczasz?

Witaminy kryją się przede wszystkim w konkretnych produktach, które powinny być stałym elementem twojej diety. Są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, co przekłada się na ogólne samopoczucie. Niektóre z witamin wykazują szczególnie dobroczynny wpływ na skórę, bo:

  • hamują proces starzenia;
  • zapewniają odpowiednie nawilżenie;
  • wspomagają regenerację;
  • biorą udział w syntezie kolagenu;
  • chronią komórki przed działaniem wolnych rodników.

Witaminy – poznaj sekret zdrowej cery!

Poznaj najważniejsze witaminy na skórę oraz produkty, w których je znajdziesz.

Witamina C

Jest silnym przeciwutleniaczem, chroni skórę przed wolnymi rodnikami. Ponadto poprawia ukrwienie i wzmacnia ściany naczyń krwionośnych. Odgrywa też ważną rolę w syntezie kolagenu i pomaga w redukcji przebarwień. Najlepszym źródłem witaminy C są m.in.:

  • papryka;
  • jarmuż;
  • natka pietruszki;
  • pomarańcze;
  • czarna porzeczka. 

Możesz stosować tę witaminę na skórę w formie kosmetyku. Tutaj szczególnie poleca się serum z witaminą C, które ma działanie przeciwzapalne, rozjaśniające oraz uszczelniające naczynia krwionośne.

Przeczytaj też:  Jak zwiększyć libido u kobiety? Sprawdzone sposoby!

Witamina A

Znana także jako retinol. Jej główną funkcją jest odnowa naskórka. Dzięki niej w skórze właściwej zwiększa się produkcja kolagenu i elastyny, co z kolei wpływa na poprawę jej elastyczności i jędrności. Witamina A przyspiesza gojenie ran, redukuje przebarwienia oraz widoczność piegów. Najwięcej retinolu zawierają:

  • masło;
  • jajka;
  • marchewka;
  • tran.

Witamina K

Wzmacnia naczynia krwionośne, łagodzi podrażnienia i rozjaśnia cerę. O jej regularnej suplementacji po rozmowie ze specjalistą powinny pamiętać kobiety z cerą naczynkową. Źródłem witaminy K są przede wszystkim:

  • zielone liście warzyw;
  • awokado.

Witamina D

Wykazuje bardzo dobre działanie przeciwzapalne i zmniejszające produkcję sebum. Przyspiesza gojenie ran i łagodzi stany zapalne wywołane przez łuszczycę. Witaminę D dostarczysz organizmowi, spożywając: 

  • tłuste ryby;
  • tran;
  • żółtko.

Witamina E

Kobiety często nazywają ją eliksirem młodości, ponieważ chroni skórę przed działaniem wolnych rodników oraz zapewnia jej głębokie nawilżenie. Bogatym źródłem witaminy E są:

  • orzechy;
  • oliwa z oliwek;
  • kiełki pszenicy. 

Witaminy z grupy B 

Odpowiadają za procesy regeneracji naskórka, stąd niedobór witamin z grupy B może objawiać się suchością skóry. Odpowiednia suplementacja zapewni twojej cerze jędrność oraz nawilżenie. Witaminy z grupy B znajdziesz w:

  • chudych mięsach;
  • rybach;
  • jajkach;
  • twarogu.

Niedobór witamin – z tego powodu cierpi twoja cera!

Dieta uboga w witaminy i składniki mineralne (np. cynk, selen i krzem) może znacznie pogorszyć kondycję oraz wygląd skóry. Niedobór tych elementów przyczynia się do powstawania zmian, powoduje suchość i szorstkość oraz prowadzi do nieprawidłowego złuszczania naskórka. Jeśli brakuje ci witamin na skórę, szybko zauważysz, że twoja cera wygląda na zmęczoną, ma niezdrowe kolory i pojawiają się na niej drobne niedoskonałości. Może też szybciej się starzeć, co objawia się przez tworzenie zmarszczek. Dlatego tak istotna jest profilaktyka i dostarczanie witamin skórze zewnętrznie ‒ w postaci odpowiednich kosmetyków – oraz wewnętrznie, czyli poprzez pożywienie. 

Przeczytaj też:  Czym cechuje się obciążenie żeliwne?

Pamiętaj, że nie tylko niedobór witamin szkodzi twojej cerze. Aby suplementacja przyniosła oczekiwane rezultaty, zadbaj o właściwe nawyki. Przed snem zawsze zrób demakijaż i w miarę możliwości staraj się wysypiać. Kofeina i tytoń nigdy nie staną się przyjaciółmi twojej cery. Jeśli chcesz cieszyć się promiennym wyglądem, porzuć używki i niezdrową dietę!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *